راهکارهای کسپرسکی رکورددار جوایز در تست‌های مستقل

07 فروردین 1403 راهکارهای کسپرسکی رکورددار جوایز در تست‌های مستقل

روابط عمومی شرکت ایدکو (توزیع‌کننده‌ی محصولات کسپرسکی در ایران)؛ در سال 2023، محصولات و راهکارهای ما دقیقاً در 100 تحقیق و تست مستقل شرکت داده شده و 93 بار را برنده شدند: سال میلادی گذشته برای ما بهترین سال بود. با ما همراه باشید.

انتخاب راهکار درست برای حفظ امنیت سایبری کار آسانی نیست. کمتر می‌توان به نظرات دوستان و/یا امتیازبندی‌ها –که البته برای محصولات و سرویس‌های آسانتر عالی هستند- تکیه کرد. گرچه این‌ها می‌توانند به ارزیابی قابلیت استفاده کلی و رابط‌ها کمک کند اما آنقدرها هم در بخش ارزیابی‌ کیفیت محافظت در برابر تهدیدهای پیشرفته کارایی ندارند. عینی‌ترین و متعادل‌ترین منبع، تحقیقی است که متخصص مستقل انجامش داده باشد آن هم در لابراتوری تخصصی و اعلان‌شده توسط رسانه‌های معتبر. بله می‌گوییم مستقل چون این تحقیق‌ها باید هرگز هیچ پیوندی با فروشنده‌ای که محصولاتش ارزیابی می‌شود نداشته باشند. ما همیشه تست‌های مستقل محصولات و خدمات خود را جدی می‌گیریم. و در مورد راه سریع و آسان برای ارزیابی میزان موفقیت مان در این سال‌ها، وب‌سایت‌مان دارای بخش Top-3 است که تعداد تست‌هایی که در طول یک سال در آن شرکت کرده‌اند و تعداد تست‌هایی را که در آن اول شده‌اند نشان می‌دهد. سال 2023 برای ما سال زدن رکوردها بود: از صدها آزمایشی که راهکارهای ما را نشان می‌داد، 93 بار اول شدیم و 94 بار در سه رتبه برتر قرار گرفتیم.  و از سال 2013، محصولات ما در مجموع 927 بار توسط محققین مستقل آزمایش شده اند و 680 مقام اول (و 779 رتبه برتر) را کسب کرده‌اند. این رکوردی مطلق در بین تمام فروشندگان راهکارهای امنیتی هم از نظر تعداد تست و هم از نظر تعداد پیروزی است.

و حالا کمی به جزئیات بیشتر بپردازیم:

مهمترین جوایز

دستاوردهای سال گذشته آنقدر زیاد بوده که نمی‌شود تماماً فهرست کرد پس به مهمترین‌ها در ادامه خواهیم پرداخت:

  •         Kaspersky Standard توسط AV-Comparatives به عنوان محصول سال انتخاب شد. آنقدر لذت‌بخش بود که حتی یک پست وبلاگ جداگانه را به آن اختصاص دادیم.
  •         کسپرسکی پلاس برای ویندوز تحت همه آزمایش‌های فصلی Endpoint Security: Home 2023 SE Labs قرار گرفت و در هر چهار آزمایش، بالاترین رتبه دقت کل 100% را کسب کرد.
  •         Kaspersky Safe Kids گواهینامه کنترل والدین را توسط AV-Comparatives به دلیل مسدود کردن حداقل 98 درصد از وب‌سایت‌های مستهجن با صفر مثبت کاذب در وب‌سایت‌های دوستدار کودک دریافت کرد.
  •         Kaspersky Plus برای Mac اولین جایزه بهترین امنیت MacOS خود را برای کاربران مصرف‌کننده از AV-Test با نتایج عالی در تست امنیت Mac خود در طول سال دریافت کرد.
  •         سه محصول ما - Kaspersky Standard، Kaspersky Endpoint Security for Business و Kaspersky Small Office Security - جایزه بهترین محافظت پیشرفته 2023 AV-Test را برای محافظت استثنایی در برابر حملات APT که باج‌افزارها و سارقین داده را به کار می‌برند، بردند. این محصولات همچنین جایزه بهترین قابلیت استفاده 2023 را برای کمترین تعداد مثبت کاذب، حداکثر امتیاز در همه دسته‌ها (از جمله حفاظت، عملکرد و قابلیت استفاده) و همچنین جایزه «برترین محصول» را بر اساس نتایج AV-TEST برای ویندوز دریافت کردند. نرم افزار آنتی ویروس برای خانه و کسب و کار.
  •         تشخیص و پاسخ کسپرسکی به عنوان «رهبر استراتژیک» برای دستیابی به امتیاز تجمعی پاسخ فعال 100 درصد در پیشگیری و پاسخ نقطه پایانی AV-Comparatives (EPR) به رسمیت شناخته شد. این راهکار همچنین به دلیل نشان دادن پوشش چشمگیر و تجزیه و تحلیل ارزشمند در مطالعه‌ای که شامل یک سری از حملات تیم قرمز می‌شد که تاکتیک های هر دو گروه هک Hafnium و Lazarus را تکرار می کرد، گواهینامه تأیید شده تشخیص نقطه پایانی پیشرفته و پاسخ AV-TEST را دریافت کرد. علاوه بر این، راهکار مربوطه توسط آزمایشگاه های SE در تست امنیت پیشرفته Enterprise (EDR) شناسایی شد و بالاترین رتبه AAA را برای تشخیص همه حملات هدفمند بدون هیچ مثبت کاذب دریافت نمود.
  •         Kaspersky Endpoint Security for Business و Kaspersky Small Office Security به ترتیب در تست های مقایسه‌ای تطبیقی Endpoint Security: Enterprise 2023 و Endpoint Security: SMB 2023 SE Labs دارای رتبه AAA شدند.

این تست‌ها را چه کسی می‌گیرد؟

AV-Comparatives یک سازمان مستقل اتریشی است که بیش از 24 سال می‌شود محصولات امنیتی را آزمایش می‌کند. در طول این مدت، آنچه که به عنوان یک پروژه دانشجویی در دانشگاه اینسبروک کلید خورد، به یکی از تأثیرگذارترین مراکز تحقیقاتی در امنیت سایبری تبدیل شد.

AV-Test GmbH یک موسسه تحقیقاتی مستقل در زمینه امنیت اطلاعات آلمان است. بیش از 15 سال است که به انجمن های صنعتی، شرکت ها و سازمان های دولتی در مورد امنیت سایبری مشاوره می‌دهد.

SE Labs یک شرکت مستقل بریتانیایی است که آزمایش محصول نسل بعدی را بر اساس یک رویکرد جامع برای ارزیابی امنیتی توسعه می‌دهد.

رویکرد جایگزین

البته که جدا از لابراتوارهای جدی تست، رسانه‌های تخصصی و بلاگرهایی هم هستند که نرم‌افزارهای امنیتی را ارزیابی کنند. شاید تحقیق آن‌ها کمی بی‌دقت انجام شود اما از حیث جلب توجه کاربر (یا همان میزان تأثیرگذاری)، یوتیوبرها و اهالی فناوری بسیار پرنفوذ عمل می‌کنند. اگر حالتان با این فرمت بهتر است توصیه می‌کنیم تست‌های ما را انجام دهید (برای مثال 1، 2 و 3) روی کانال امنیت پی‌سی که یوتیوبری در انگلستان اداره‌اش می‌کند. ویژگی جذاب این کانال: کلی عشق فناوری عضوش هستند؛ کسانی که دوست دارند نگاهشان به محتواها نقادانه باشد و تازه مشاهدات ارزشمند خود را نیز به آن‌ها اضافه می‌کنند.

 

منبع: کسپرسکی آنلاین (ایدکو)

کسپرسکی اسم یکی از بزرگترین شرکتهای امنیتی و سازنده آنتی ویروس است که برخی از کاربران اشتباهاً این شرکت و محصولات آنتی ویروس آن را با عناوینی نظیر کسپرسکای،کاسپرسکی، کسپراسکای، کسپراسکای، و یا کاسپراسکای نیز می‌شناسد. همچنین لازم به ذکر است مدیرعامل این شرکت نیز یوجین کسپرسکی نام دارد.