برند جدید کسپرسکی تنها به لوگو محدود نمی‌شود!

29 تیر 1398 برند جدید کسپرسکی تنها به لوگو محدود نمی‌شود!

روابط عمومی شرکت ایدکو (توزیع کننده محصولات کسپرسکی در ایران)؛ شاید حالا که مدتی گذشته است متوجه ظاهر جدید کسپرسکی شده باشید. ظاهری کاملاً جدید که امیدواریم دوست داشته باشید. ما واژه‌ی «Lab» را از ادامه‌ی برند خود چیدیم و حالا فقط «Kaspersky» خالی هستیم. اما این شکل و شمایل جدید فقط محدود به انداختن یکی دو کلمه و اضافه کردن رنگ و بوی جدید به آن نمی‌شود. این تازه اول ماجراست. مأموریت ما: ساخت جهانی امن‌تر. از امنیت خانواده‌ها گرفته تا تک تک افراد و هر نوع کسب و کار (با هر اندازه‌ای) در سراسر جهان (از جزایر کوریل گرفته تا کاتماندو) تأمین خواهد شد. و درست مانند قدم اول در هر مسیری، پروژه‌ی ما هم ابتدا از خانه شروع می‌شود. در ادامه با یوجین کسپرسکی، مدیر این شرکت همراه شوید تا با شما از ایده‌ی پشت این هویت جدید بگوید.

 

 

اما این پست تنها در مورد مسیر شرکت کسپرسکی نیست. برای دوستان طرفدار توضیحات متنی، داستان سیر تکاملی این برند و جزئیات دیگر را در زیر آورده‌ایم. با ما همراه شوید:

 

در آغاز، تنها واژه بود

لوگوی فعلی ما وقتی شرکت کسپرسکی داشت همچون طفل نوپایی اولین گام‌های خود را برمی‌داشت ابتدا در سال 1997 متولد شد. علامت این شرکت (لوگوی کسپرسکی) برگرفته از اَشکال الفبای یونانی است. واژه‌ی “Lab” اغلب به چشم بازدیدکننده‌ها نمی‌آمد و هیچوقت هم برای مخاطبین معنا نمی‌داد. مشتریان‌مان همیشه ما را «کسپرسکیِ» خالی صدا می‌زدند.

با محبوب شدن اینترنت، فرمت‌های جدیدی هم بوجود آمد. بهتر است اینطور بگوییم که با روی کار آمدن اسکرین‌های کوچک‌تر، دیگر خواندن لوگوی ما با آن فونت شکل‌دار و مثلث‌های قرمزش سخت شده بود. 

ظاهر جدید ما

اکنون با گذشت دو دهه بالاخره دستی به سر و گوش به برند خود کشیدیم. برند جدیدمان که با همکاری شرکت Moving Brands ساخته شده از حروف و المان‌های فردی -آن هم از چشم‌اندازی ریاضیاتی و ژئومتریک- استفاده می‌کند (باز اما همچنان امن). حروف a، p و e به طور نمادین مهندسی‌مان در گذشته‌ را به تعهد همیشگی‌مان برای ارائه‌ی مهندسی فناوری دقیق پیوند می‌دهد.

 

هر کدام از جزئیات این نشان کلمه با دقت و ظرافت بسیار انجام شده است- می‌دانید که ما یا کاری را انجام نمی دهیم یا وقتی انجام می‌دهیم درست انجام می دهیم! ما واژه‌ی lab را برداشتیم چون کار ما دیگر ورای مفهومِ صرفِ یک «لابراتوار آنتی‌ویروس» است. اولش کمی از بازخوردها ترسیدیم اما الان می‌بینیم برند جدید هم بولد است و هم تر و تازه، شفاف، خوانا (در همه‌ی ابعاد فونت‌ها) و قابل‌دسترسی.

طراحی برای عصری دیجیتال

این نشانِ کلمه، توصیفگر هویت بصری ماست اما برای عصر دیجیتال که پر است از اپ‌های موبایل و فاوآیکن[1] وبسایت‌ها قرار است تنها از حرف K استفاده کنیم. قابل توجه طرفداران فونت‌های پررنگ و قطور: این آیکون را درشت و پررنگ در نظر گرفتیم تا حسابی قابل خواندن باشد.

 

 

اما برندینگ که تنها در ساخت لوگو خلاصه نمی‌شود، اینطور نیست؟ ما می‌خواهیم هر چیزی که از سمت ما بچه‌های کسپرسکی تجربه می‌کنید خاص و متفاوت باشد؛ از تیشرت‌ گرفته تا دکمه رابط سیستم سایبری صنعتی. پس فونت جدیدمان را نیز بر همین مبنا طراحی کرده‌ایم. این مهندسیِ دقیق را قرار است در تمامی سطوح ارتباطاتیِ ما شاهد باشید. نام این فونت Kaspersky Sans است که هم با ابعاد بزرگ و هم کوچک سازگاری دارد (در الفبای لاتین و سیریلیک).

ما مأموریت داریم طلایه‌دار آینده‌ای روشن‌تر باشیم. آینده‌ای که در آن هر کسی می‌تواند به نوآوری‌ها اعتماد داشته باشد- چون ما از آن‌ها محفاظت می‌کنیم. 

بازی رنگ‌ها

از همان ابتدا، رنگ هویت ما کسپرسکی‌ها یشمی بوده است. این رنگ مدت‌هاست ما را از رقبایمان متمایز کرده. امروز اما اعلام می‌کنیم که داریم چند رنگ دیگر نیز به برند خود اضافه می‌کنیم؛ رنگ‌هایی که با مصرف محتوای دیجیتالی روی نمایشگرهای بزرگ و کوچک سازگاری دارند. دین‌ترتیب هم کمی انرژی و روح به برند می‌دهد و هم باعث می‌شود ارتباطات نیز ارتقا پیدا کند.

 

 

مهندسی‌شده برای امنیت و ایمنی

کسپرسکی به راه‌حل‌هایی با سطح امنیتی بی‌سابقه برای افراد و کسب و کارها (آن هم در سراسر جهان) معروف است. مفتخریم که تا کنون توانسته‌ایم امن‌ترین فناوری‌های امنیتی را ارائه دهیم. برای بازگو کردن داستان خود سعی کردیم این میزان ایمن‌سازی را با استفاده از افت و دشت طیف حرارتی به لحاظ بصری نشانتان دهیم.

 

 

هر تصویر را با تم و زمینه‌ی مخصوص به خودش درست کردیم اما همه‌ی تصاویر از یک زبان بصری قابل‌شناسایی پیروی می‌کنند. شکل شش‌ضلعی نشانگر شکل آیکون‌های محصولات ماست- پیوندی از میراث ما تا به اکنون.

 

 

ما مهندسی را با لایه‌های ایمن‌سازی ادغام کرده‌ایم و حالا سیستم طراحی‌ای در اختیار دارید که هم انعطاف‌پذیر است و هم به با همه‌ی مخاطبین خود و پیام‌های مختلف سازگاری دارد (اما از روندی منسجم پیروی می‌کند). دیگر از رویکرد استفاده از هویت‌های بصری مختلف برای مصرف‌کنندگان، کسب و کارهای کوچک و متوسط و مخطبین سازمانی خود استفاده نمی‌کنیم. حال دیگر تنها یک کسپرسکیِ واحد و یکدست را مشاهده و تجربه خواهید کرد. 

 

 

چراغ راه آینده

این سبک بصری جدید تازه آغاز کار ما در مسیر ساخت برند مجدد است. به زودی مأموریت خود را در راستای ری‌برندیگ (احیای برند) آپدیت خواهیم کرد (برای تمام مخاطبین خود در سراسر جهان). مشتاقیم ببینیم چطور تیم‌های بازاریابی‌ ما و شرکای خلاقمان برای کمک به این هدف با هم همکاری می‌کنند.

فانوس راه آیندگان!

دوست داریم بدانیم نظر شما در مورد این تغییرات چیست. در صورت تمایل با تیم برندینگ ما در کسپرسکی تماس حاصل کنید: brand@kaspersky.com

 

 

[1]ک آیکون بسیار کوچک تخصیص داده شده به صفحات و وب گاه‌های اینترنتی است.

 

منبع: کسپرسکی آنلاین (ایدکو)

کسپرسکی اسم یکی از بزرگترین شرکتهای امنیتی و سازنده آنتی ویروس است که برخی از کاربران اشتباهاً این شرکت و محصولات آنتی ویروس آن را با عناوینی نظیر کسپرسکای،کاسپرسکی، کسپراسکای، کسپراسکای، و یا کاسپراسکای نیز می‌شناسد. همچنین لازم به ذکر است مدیرعامل این شرکت نیز یوجین کسپرسکي نام دارد.