چشم‌انداز کاریِ کارمندان در آینده‌ی نزدیک

26 آبان 1399 چشم‌انداز کاریِ کارمندان در آینده‌ی نزدیک

روابط عمومی شرکت ایدکو (توزیع‌کننده‌ی محصولات کسپرسکی در ایران)؛ انتقال ناگهانی کار در ادارات به کار در خانه آن هم در سطح گسترده چشم‌انداز کاریِ کارمندان را برای همیشه متحول کرد. از طرفی بسیاری کارمندان که سابق بر این بر سر دورکاری گله و شکایت داشتند حالا انگار طعم خانه نشستن زیر زبانشان مزه کرده است و از طرفی دیگر بسیاری از شرکت‌ها که مجبورند فرآیندهای کاری خود را بر این اساس وفق دهند نیز به این حقیقت پی بردند که این رویکرد (دورکاری) چه مزایایی می‌‌تواند داشته باشد. از این رو آن‌ها به صرافت همیشگی کردن این رویکردی افتاده‌اند. چنین تغییری حتماً روی بازار کار و روندهای کاری –شامل امنیت- تأثیر خواهد گذاشت. از این رو همکاران ما تصمیم گرفتند پژوهشی انجام دهند در خصوص اینکه کارمندان چه چشم‌انداز کاری برای خود در آینده متصورند. با ما همراه باشید تا نتیجه این پژوهش را با شما به اشتراک بگذاریم.

همکاران ما شرکت پژوهشی مستقل تحت عنوان Censuswide  را برای انجام این تحقیق جهانی انتخاب کرده است. هدف این پژوهش رسیدن به این سوالات است: عادات کارمندان چطور دستخوش تغییر شده است؟ محل کار ایده‌آلشان را چطور تصور می‌کنند و نسبت به فناوری‌های جدید دورکاری چه نظری دارند.

این شرکت با بیش از 8000 نفر در کسب و کارهای متوسط و کوچک (که هر یک بیش از 250 کارمند نداشتند) مصاحبه کرد. این نظرسنجی در کشورهای برزیل، بلژیک، چین، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، لوکزامبورگ، مالزی، مکزیک، هلند، روسیه، اسپانیا ، آفریقای جنوبی، ترکیه، امارات، انگلیس و ایالات متحده اعمال شد.

نتایج نشان می‌دهد بیشتر کارمندان چنین تغییری را خواستارند. وقتی ازشان پرسیده شد نظرشان نسبت به دورکاری چیست فقط یک چهارم آن‌ها در پاسخ اعلام کردند دوست دارند به حالت اولیه برگردند و در شرکت کار کنند. اغلبشان سطح انعطاف‌پذیری دورکاری را پسندیده بودند: دیگر خبری از ساعات ثابت کاری یا آن 5 روز در هفته نیست و کلی دلیل دیگر. آن‌ها تمایل دارند ساعت کاری خود را با نیازهای شخصی‌شان تنظیم کنند- بدون آنکه کارایی و راندمان اجرایی فدا شود. بیش از یک‌سوم افرادی که ازشان مصاحبه شد برای داشتن نظارت و کنترل بیشتر روی زندگی و کار خود تصمیم دارند ظرف 12 ماه آینده شغل خود را عوض کنند؛ علی‌رغم وضعیت بی‌ثبات موجود که در بازار کار شاهد هستیم.

ظاهراً شرکت‌هایی که می‌خواهند پرسنل کلیدی خود را همچنان نگه دارند مجبور خواهند بود رضایت آن‌ها را به هر نحوی جلب نموده یا با واقعیت کنار بیایند. این به طور خاص بدین معناست که دورکاری باید پیشرفته‌تر شود؛ محیط دورکاری باید به اندازه محیط اداری امن باشد. شاید نیاز باشد راهکارهای امنیتی بازطراحی شوند، طوری که این بار مناسب محافظت کردن از کارمندان دورکار باشند.

برای اطلاعات بیشتر از نتایج این تحقیق پیشنهاد می‌کنیم گزارش کامل را در قالب پی‌دی‌اف مطالعه نمایید. در ضمن، این گزارش شامل یک سری توصیه‌های تخصصی نیز برای امن ماندن در جهان جدید -هم برای کارمند و هم کارفرما- می‌شود.

 

 

منبع: کسپرسکی آنلاین (ایدکو)

کسپرسکی اسم یکی از بزرگترین شرکتهای امنیتی و سازنده آنتی ویروس است که برخی از کاربران اشتباهاً این شرکت و محصولات آنتی ویروس آن را با عناوینی نظیر کسپرسکای،کاسپرسکی، کسپراسکای، کسپراسکای، و یا کاسپراسکای نیز می‌شناسد. همچنین لازم به ذکر است مدیرعامل این شرکت نیز یوجین کسپرسکی نام دارد.