همین حالا جلوی جاسوسی از طریق وب‌کم را بگیرید

06 تیر 1395 همین حالا جلوی جاسوسی از طریق وب‌کم را بگیرید

روابط عمومی شرکت ایدکو (توزیع کننده محصولات کسپرسکی در ایران)عاشق وب‌کم ها هستیم زیرا که به راحتی توسط آن مرز بین ارتباطات شکسته می شود. برای مثال با اسکایپ، شما می توانید یک مصاحبه شغلی داشته باشید یا به صورت آنلاین در کلاس آموزشی قرار گیرید و حتی با مادربزرگتان گفتگوی تصویری داشته باشید، همه این امکانات بدون ترک خانه امکان پذیر است. آیا تا به حال تصور کرده اید بدون اجازه اینکه اجازه ای از شما گرفته شود، در وب‌کم دیده شوید؟ متاسفانه چنین چیزی امکان پذیر است. این شانس برای مجرمان سایبری وجود دارد که به وبکم شما دسترسی داشته باشند و بتوانند شما را تماشا کنند و اطلاعات شخصی شما را در این فرآیند بدزدند.

پیشنهاد مهندسان لابراتوار کسپرسکی در این زمینه حفظ امنیت وب‌کم است و بهترین راه در امان ماندن را، از بین بردن آسیب پذیری های وب‌کم می دانند. در نسخه اینترنت سکیوریتی 2016 کسپرسکی ویژگی وجود دارد که می تواند دسترسی به ویدئوی در حال ضبط را مسدود کند. این نرم افزار چگونه عمل می کند؟

Kaspersky Internet Security تمام برنامه های نصب شده بر روی کامپیوتر شما را بر اساس برآورد امنیتی به چهار گروه زیر دسته بندی می کند.

  • Trusted: برنامه های کاربردی باامضاهایمعتبر ویا برنامه هایی که توسط کسپرسکی تایید شده اند.
  • Low Restricted: برنامه های کاربردی باامضاهاینامعتبر هستند ویا درلیست برنامه های قابل اعتماد توسط کسپرسکی نیستند.
  • High Restricted  : این گروه شامل برنامه های کاربردی که درلیست برنامه های مورد اعتماد کسپرسکی نیستند وامضاهای معتبر ندارند .
  • Untrusted: درصورتیکه فایل یا نرم افزاری دارایامضانباشد و همینطور بعنوان Dangerous programsشناخته بشود.

به طور پیش فرض،  Kaspersky Internet Security دسترسی وب‌کم را برای تمام High Restricted و برنامه های Untrusted مسدود می کند. اگر که یک برنامه Low restricted قصد دسترسی به وب‌کم را داشته باشد، آنتی ویروس فورا برای آن اقدام می کند.

برای مثال برنامه اسکایپ (به طور کلی برنامه مورد اعتماد است) بخواهد به وب‌کم دسترسی یابد،  Kaspersky Internet Security این دسترسی را برای آن مجاز می کند اما کاربر نوتیفیکیشنی به شکل زیر مشاهده خواهد کرد.

اگر یک برنامه Low restricted قصد به دست گرفتن کنترل وب‌کم را داشته باشد، Kaspersky Internet Security از فعالیت های مشکوک به شما خبر داده و منتظر واکنش بعدی می ماند:

منبع: کسپرسکی آنلاین(ایدکو)

*  کسپرسکی اسم یکی از بزرگترین شرکتهای امنیتی و سازنده آنتی ویروس است که برخی از کاربران اشتباهاً این شرکت و محصولات آنتی ویروس آن را با عناوینی نظیر کسپرسکای،کاسپرسکی، کسپراسکی، کسپراسکای، و یا کاسپراسکای نیز می‌شناسد. همچنین لازم به ذکر است مدیرعامل این شرکت نیز یوجین کسپرسکي نام دارد.