راه هایی برای بالا بردن امنیت و حفاظت بیشتر فرزندان در برابر تهدیدات سایبری

10 اسفند 1395 راه هایی برای بالا بردن امنیت و حفاظت بیشتر فرزندان در برابر تهدیدات سایبری

روابط عمومی شرکت ایدکو ( توزیع کننده محصولات کسپرسکی در ایران) ما اغلب در مورد نحوه ی حفاظت از فرزندان در برابر تهدیدات آنلاین به والدین آموزش های لازم را می دهیم و به آن ها توصیه می کنیم از Safe Kids کسپرسکی به منظور امنیت بیشتر فرزندان خود استفاده کنند. با این حال در بسیاری از موارد دیده می شود که والدین نمی توانند امنیتی قوی را برای فرزندان خود مهیا کنند و در نتیجه دچار مشکلات و تهدیدات سایبری می شوند.

تا زمانی که کودکان به سن خاصی برسند وظیفه ی اصلی والدین حفاظتی درست از دستگاه های متصل آن ها به اینترنت و نظارتی جدی بر رفتار آنلاین آن ها است. لزوما تمام کودکان از تهدیدات سایبری و خطرات پیش روی آن ها با خبر نیستند، به همین خطر احتمال قربانی شدن آن ها در فضای مجازی بیشتر از بزرگسالان است و شفاف سازی این مسئله به عهده ی والدین است. به همین دلیل است که ما مایلیم این اطلاع رسانی را به بهترین شکل انجام دهیم تا والدین بتوانند کودکان خود را از خطرات دنیای پرخطر مجازی مطلع سازند.

دستگاه ها

قابل ذکر است که آنتی ویروس ها برخلاف اسمی که دارند فقط مربوط به ویروس ها نیستند. راهکارهای امنیتی سیستم ها را در برابر انواع خطرات سایبری محفوظ نگه می دارند و امنیت را در سیستم برقرار می کنند. به همین دلیل است که راهکارهای امنیتی باید روی تمام دستگاه های متصل نصب و راه اندازی شود. در حال حاضر ما راهکارهای مختلفی را داریم که ممکن است به طور مثال شما برای منزل خود توتال سکیوریتی کسپرسکی را امتحان کنید. این انتخاب شما است و مطمئنا با دانش کافی آن را انتخاب کرده اید. این راهکار قابل نصب بر روی دستگاه های مختلف است.

برخلاف نظرات رایجی که وجود دارد، این ویندوز نیست که فقط به برقراری امنیت بر روی آن و محافظتی قوی نیار دارد. مجرمان سایبری به تمام سیستم عامل ها علاقمند هستند و تمرکز خود را فقط بر روی ویندوز و سیستم خاصی نمی گذارند، این بدان معنی است که ممکن است کاربران از نقاط مختلفی مورد حملات سایبری قرار بگیرند. در حال حاضر به خاطر حملات مکرری که به دستگاه های هوشمند می شود توصیه می کنیم امنیت قوی را برای آن ها در نظر بگیرید و از راهکار امنیتی کسپرسکی برای اندروید استفاده کنید.

وبگردی

امنیت وبگردی در دنیای مجازی بسیار مهم و حائذ اهمیت است. حتی اگر که از ویندوز فون یا دستگاه های iOS که در میان مجرمان محبوبیت چندانی ندارند استفاده می کنید، نکات امنیتی لازم را رعایت کنید. ممکن است خیلی اتفاقی از صفحه ای بازدید کنید که آن صفحه ی فیشینگ باشد و با تکنیکی ماهرانه به دام مجرمان سایبری افتاده باشید. اینجا جایی است که مرورگر امن کسپرسکی به نجات شما خواهد آمد.

QR کد

کودکان طرفدار فناوری های جدید هستند. برخلاف بسیاری از بزرگسالان که این کدها را بر روی مجلات و پوسترهای آگهی نادیده می گیرند کودکان در این مسئله کنجکاو هستند و مایلند تا آن ها را اسکن کنند و نظاره گر لینک شدن آن ها به سایت مربوط باشند. این لینک ها می تواند به سایت های مخرب و فیشینگ ختم شود و فرزندان را در دام بیاندازد. اسکنر QR کد کسپرسکی می تواند در برابر تهدیدات از شما محافظت کند.

پسوردها

نرم افزار پسورد منیجر کسپرسکی به ساده شدن و در عین حال امنیت بالای زندگی شما کمک بسزایی می کند. پسورد منیجر برای حساب های کاربری ما رمزعبوری قوی و مطمئن ایجاد می کند و آن را در محیطی امن محفوظ نگه می دارد.

تبلیغات

کاربران همیشه در معرض مستقیم تبلیغات هستند و این موضوع باعث ناراحتی آن ها می شود. آن ها با ماژول AdCleaner به راحتی می توانند تبلیغات مزاحم را حذف کنند. می دانیم بسیاری از تهدیدات در تبلیغات خلاصه می شوند و با حذف آن ها از این تهدیدات نیز دور می شویم.

نرم افزارهای قدیمی

Kaspersky Software Updater   یک از ابزارهای رایگان برای ویندوز است. این ویژگی نرم افزارها را چک می کند و در صورت قدیمی شدن و لزوم بروزرسانی برای آن برنامه، آپدیت را آغاز می کند. به خوبی می دانیم که نرم افزارهای قدیمی و آپدیت نشده آسیب پذیر هستند و می توانند مورد حمله ی مجرمان سایبری قرار بگیرند.

 منبع: کسپرسکی آنلاین(ایدکو)

*  کسپرسکی اسم یکی از بزرگترین شرکتهای امنیتی و سازنده آنتی ویروس است که برخی از کاربران اشتباهاً این شرکت و محصولات آنتی ویروس آن را با عناوینی نظیر کسپرسکای،کاسپرسکی، کسپراسکی، کسپراسکای، و یا کاسپراسکای نیز می‌شناسد. همچنین لازم به ذکر است مدیرعامل این شرکت نیز یوجین کسپرسکي نام دارد.