راهنمایی برای انتخاب آنتی ویروسی امن و قابل اعتماد

25 اسفند 1395 راهنمایی برای انتخاب آنتی ویروسی امن و قابل اعتماد

روابط عمومی شرکت ایدکو (توزیع کننده محصولات کسپرسکی در ایران) ما اغلب زمان زیادی را برای انتخاب محصولاتی که قصد خرید آن ها را داریم صرف نمی کنیم: یک نگاه سرسری و گرفتن قیمت از فروشنده ما را برای خرید محصول مورد نظر مصمم می کند. برخی از ما هم ممکن است با اجازه ی فروشنده به مقایسه ی محصول و بررسی آن بپردازیم.

مسلم است اگر که انتخاب شما محصول با ارزش تر و بزرگتری باشد، به طور مثال یک ماشین، اطلاعات بیشتری برای مطمئن شدن آن محصول نیاز دارید. ممکن است قبل از خرید آن روش های استفاده از آن، توضیحات کامل و غیره را مطالعه و بررسی کنید. در خیلی موارد شما از افراد نزدیک خود پرس و جو می کنید و با فروشنده انتخاب خود را در میان می گذارند. البته در بسیاری از موارد این اعتماد به دیگران خیلی هم نمی تواند نتیجه ی مطلوبی داشته باشد.

حال زمانی که شما قصد خرید یک آنتی ویروس را دارید، تصمیم گیری کمی متفاوت است، انتخاب آنتی ویروس به علت امنیت آن کاری است که به بررسی بیشتری نیاز دارد. نرم افزار آنتی ویروس پیچیده است و حتی کاربران با تجربه هم نمی توانند در مورد مکانیسم آن قضاوت کنند. در انتخاب نرم افزار آنتی ویروس، بررسی مستقل و رتبه بندی حرفه ای حرف اول را میزند.

شما می توانید نظرات کاربران مختلف را در هر چیزی که قصد خرید آن را دارید در هرجایی بیابید. اما برای خرید آنتی ویروس نظر کارشناسان حرفه ای در جهان سایبری مهم تر است و به این منظور آزمایشگاه مستقل برای تست آنتی ویروس گرد هم آمده است. در این مقاله ما قصد داریم محصولات خود را ارزیابی کنیم:

این آزمایشگاه ها مستقل هستند، به این معنا که گزارش نتایج آن ها اصلا کاری آسان و راحت است. لابراتوار کسپرسکی و رقبایش در آزمون های مختلف با یکدیگر به رقابت پرداخته اند. در واقع شما می توانید با نگاه کردن بر نتایج آزمون ها و بررسی ها، انتخابی درست و دقیق داشته باشید. مطمئنا برای انتخاب آنتی ویروس اولویت شما، حفاظتی قوی و مطمئن و سهولت استفاده از آن است. در این مقاله ما می خواهیم از افتخارات و جوایز خود صحبت کنیم.

AV-Test

در اینجا یک دلیلی وجود دارد که ما به آن افتخار می کنیم: از اواخر سال 2016 بیش از نیمی از جوایز AV-Testآلمان را کسب کردیم. محصولات ما از بین 15 جایزه 8 جایزه را دریافت کرد. و البته قابل توجه است که حدود 30 کمپانی در این آزمون شرکت کرده بودند. ما از این بابت بسیار خوشحالیم که برخی از محصولات ما جزء محصولات متفاوت و قوی محسوب شدند : راهکار امنیتی اینترنت سکیوریتی، محصولات امن برای کسب و کارها و سازمان ها و البته ابزار رایگان ما برای حذف ویروس.

اینترنت سکیوریتی کسپرسکی، محصولی است که برای کاربران خانگی کاربرد بسیار دارد. این محصول مقام اول را با بهترین کارایی بدست آورده است. در هر صورت این سومین سال است که برنده ی جایزه ی بهترین عملکرد می شویم.

راهکار امنیتی ما برای کسب کارهای کوچک و بزرگ، اند پوینت و اسمال آفیس کسپرسکی هم به همچنین جایزه ی بهترین محافظت را گرفتند. اسمال آفیس خود به تنهایی موفق به کسب جایزه ی بهترین عملکرد شد. و اما ابزار رایگان حذف ویروس کسپرسکی در صدر قرار گرفت و برای سومین سال جزء بهترین ابزار برای جبران آسیب پذیری ها محسوب شد.

بخشی از پیچیده ترین تست ها هستند که در هر سال تکرار می شوند، AV-Test هم این آزمون ها را هر دو ماه یکبار برگزار می کند. در این آزمایش مکرر، لابراتوار کسپرسکی بیش از یکصد جایزه را تا به حال دریافت کرده است ( ما در این مورد هم از دیگر رقباها جلو بودیم).

AV-Comparatives

ارزش سهام شرکت اتریشی AV-Comparatives با AV-Test، بسیار بالا است، این دو آزمایشگاه تست های مستقل و جدی را در امنیت سایبری جهان انجام می دهند. پیشینه ی تست این دو لابراتوار به بیش از ده سال می رسد.

راهکارهای ما در رتبه بندی لابراتوارها در صدر جدول است و ما توانسته ایم به مدت 6 سال پشت سر هم از سال 2011 تا 2016 جایزه های متعدد را دریافت کنیم. هیچ کمپانی دیگری نتوانسته بود به اندازه لابراتوار کسپرسکی جایزه کسب کند.

حال بهتر است توضیح دقیق تری را برای خوانندگانی که می خواهند امتیاز لابراتوار ما را بیشتر درک کنند، بدهیم. آیا شما ملاحظه کرده اید که اینترنت سکیوریتی کسپرسکی تا به حال با نام های مختلف جوایز متععد گرفته است؟ در سال 2011، 2013 و 2015 جایزه ی بهترین محصول سال را گرفت. در سال 2012 و 2014 جایزه ی بالاترین سرعت را گرفت. در سال 2016 به عنوان برجسته ترین محصول امنیتی شناخته شد.
اما تفاوت در چیست؟ برخی از محصولات با توجه به اینکه ممکن است محصولات خوب و قوی محسوب شوند اما جوایز به نسبت کمتری را دریافت کرده اند، این ارزیابی توسط آزمایشگاه های مستقل و بنا بر دلایل مختلف انجام می شود. اما همه چیز به یک میزان برابری می کند و اگر که آزمایشگاه سختگیری شدید را داشته باشد برای تمام محصولات از لابراتوار های مختلف سخت خواهد بود و این ارزیابی کاملا نسبی است.

MRG Effitas

با اینکه AV-Test و AV-Comparatives کیفیت امنیت و حفاظت آنتی ویروس ها را به طور کامل ارزیابی می کنند، آزمایشگاه بریتانیایی MRG Effitas هم تمرکز خود را بر روی این موضوع گذاشته است.

از زمان تاسیس آن، لابراتوار کسپرسکی توانسته است جایزه های بانکداری آنلاین/امنیت مرورگر را دوبار در سال های 2014 و 2015 از این آزمایشگاه دریافت کند. هر دو جایزه ها متعلق به محصول قدرتمند اینترنت سکیوریتی کسپرسکی ما بود. کارشناسان امنیتی نقطه ی قوت این راهکار امنیتی را حفاظت چندلایه برای مقابله در برابر تروجان های بانکی و باج افزارها دانستند. آن ها همچنین از تکنولوژی امنی که ما برای محافظت از پول در راهکار خود قرار داده ایم ما را ستایش کردند. استفاده از این راهکار، کاربران را در فروشگاه های آنلاین و دیگر معاملات بانکی حفظ خواهد کرد.

MRG Effitas دارای یک سیستم تست پیچیده است که برای گرفتن نمره ی بالا از این آزمایشگاه نیاز به عبور از مراحل بسیار سختی است. در سال 2015/2016 از بین 19 شرکت کننده تنها 4 برنده وجود داشت.

PC Magazine

PC Magazine آزمایشگاه نیست، اینجا یک مجله ی معروف IT آمریکایی است که جوایز آن در صنعت امنیت سایبری امتیاز بالایی دارد.

در سال 2016، PCMag، جایره ی Editors’ Choice را به محصولات اینترنت سکیوریتی کسپرسکی، توتال سکیوریتی کسپرسکی، آنتی ویروس و همچنین راهکار امنیت ما برای والدین عطا کرد. یک سال قبل از آن همین جوایز به محصولات اینترنت سکیوریتی و آنتی ویروس کسپرسکی داده شد.

آزمون ها در سایت PCMag.com توسط Neil J. Rubenking انجام شد. این روزنامه نگار متخصصی بی طرف و دقیق است. PCMag همچنین در سراسر آمریکا و جهان به خوبی شناخته شده است.

SE Labs / Dennis Technology Labs

لابراتوار SE توسط Simon Edwards، مدیر اسبق یکی از سازمان های تست امنیت معروف، لابراتوار دنیس؛ تاسیس شد. Simon تست محصولات امنیتی را از سال 1995 آغاز کرده است. این لابراتوار یکی از اولین تست کننده های بدافزار بود که موفق به مشخص کردن میزان شناسایی بدافزارها در آنتی ویروس ها شد.

در سال 2015، لابراتوار دنیس دو جایزه ی سالانه را به اینترنت سکیورتی کسپرسکی اهدا کرد. بیشترین میزان حفاظت AAA و بیشترین میزان امنیت AAA است. این لابراتوار نسبتا جدید است و جوایز دیگری را نداشته است. با این حال، در آزمون سه ماهه 2016، اینترنت سکیوریتی کسپرسکی، اندپوینت کسپرسکی و اسمال آفیس ها بالاترین نمره AAA را دریافت کردند.

ICSA Labs

ICSA کمی متفاوت تر از دیگر لابراتوارها فعالیت می کند و جایزه ای را به منظور راهکارهای امنیتی عطا نمی کند. اما به جای آن، گواهی مهارت را ارائه می دهد. در پایان سال 2016، ICSA گواهی بالاترین میزان امنیت را برای محصولات شرکتی ما در نظر گرفت.

منبع: کسپرسکی آنلاین(ایدکو)

*  کسپرسکی اسم یکی از بزرگترین شرکتهای امنیتی و سازنده آنتی ویروس است که برخی از کاربران اشتباهاً این شرکت و محصولات آنتی ویروس آن را با عناوینی نظیر کسپرسکای،کاسپرسکی، کسپراسکی، کسپراسکای، و یا کاسپراسکای نیز می‌شناسد. همچنین لازم به ذکر است مدیرعامل این شرکت نیز یوجین کسپرسکي نام دارد.