تفاوت میان Databse update و Kaspersy Security Network چیست؟

12 اردیبهشت 1403 تفاوت میان Databse update  و Kaspersy Security Network چیست؟

بارها شاهد این موضوع بوده‌ایم که اکثر افراد به اشتباه تصور می‌کنند که دیتابیس اصلی کسپرسکی برای حذف تهدیدات Database Update ها بوده و یا دقیقا تفاوت میان آن یا KSN را نمی‌دادند. در این مقاله به صورت مجزا به این دو ابزار می‌پردازیم.

Database Update:

حاویاطلاعاتدرموردتهدیدهاوراه‌هایخنثیکردنآن‌هاهستندکهتوسط تسکDownload updates to the Administration Server repository در کنسول دانلود می‌شود.

در حین انجام به روز رسانی، موارد زیر دانلود و بر روی رایانه شما نصب می‌شوند:

DatabaseKaspersky Endpoint Security. حفاظت از رایانه با استفاده از پایگاه‌های داده‌ای که حاوی امضای ویروس‌ها و سایر تهدیدها و اطلاعاتی در مورد راه‌های خنثی کردن آن‌ها هستند، ارائه می‌شود. اجزای حفاظتی هنگام جستجو و خنثی کردن فایل‌های آلوده در رایانه شما از این اطلاعات استفاده می‌کنند. پایگاه های داده به طور مداوم با سوابق تهدیدات جدید و روش‌های مقابله با آن‌ها به روز می‌شوند. بنابراین، توصیه می‌کنیم که پایگاه‌های داده را به طور مرتب به روز کنید.

علاوه بر پایگاه‌های اطلاعاتی Kaspersky Endpoint Security، درایورهای شبکه که اجزای برنامه را قادر می‌سازند ترافیک شبکه را رهگیری کنند، به‌روزرسانی می‌شوند.

ماژول‌های کاربردی علاوه بر پایگاه داده‌های Kaspersky Endpoint Security، می‌توانید ماژول‌های برنامه را نیز به روز کنید. به روز رسانی ماژول‌های برنامه آسیب پذیری‌های Kaspersky Endpoint Security را برطرف می‌کند، عملکردهای جدید اضافه می‌کند یا عملکردهای موجود را بهبود می‌بخشد.

برای دانلود پایگاه اطلاعات از سرورهای به روز رسانی Kaspersky، رایانه شما باید به اینترنت متصل باشد. به طور پیش فرض، تنظیمات اتصال به اینترنت به طور خودکار تعیین می شود. اگر از سرور پراکسی استفاده می‌کنید، باید تنظیمات سرور پراکسی را پیکربندی کنید.

آپدیت‌ها از طریق پروتکل HTTPS دانلود می‌شوند. زمانی که دانلود آپدیت‌ها از طریق پروتکل HTTPS غیرممکن باشد، ممکن است از طریق پروتکل HTTP دانلود شوند.

هنگام به‌روزرسانی، ماژول‌های برنامه و پایگاه‌های داده موجود در رایانه شما با نسخه به‌روز در منبع به‌روزرسانی مقایسه می‌شوند. اگر پایگاه‌های داده و ماژول‌های برنامه فعلی شما با نسخه‌های به‌روز مربوطه متفاوت است، بخش ناموجود به‌روزرسانی‌ها روی رایانه شما نصب می‌شود.

 

KSN چیست؟

Kaspersky Security Network (KSN) زیرساختی از خدمات ابری است که دسترسی به پایگاه هوش شناخت تهدید Kaspersky را فراهم می‌کند که حاوی اطلاعاتی درباره شهرت فایل‌ها، منابع وب و نرم‌افزارها است .

برای محافظت مؤثرتر از شبکه و کامپیوترها، Kaspersky Endpoint Security از داده‌هایی استفاده می‌کند که از کاربران سراسر جهان دریافت می‌شود. KSN برای به دست آوردن این داده‌ها طراحی شده است.

KSN در عمل اطلاعاتی که از تمامی داده‌های ناشناخته و شناخته شده در مورد اشیاء و آدرس‌ها را به‌طور داوطلبانه توسط مشتریان شرکت‌کننده در سراسر جهان دریافت می‌کند. این جریان پیوسته اطلاعات بی‌درنگ، رگ حیاتی KSN را تشکیل می‌دهد.

استفاده از داده‌های KSN پاسخ سریع‌تر Endpoint به تهدیدات جدید را تضمین می‌کند، عملکرد برخی از مؤلفه‌های حفاظتی را بهبود می‌بخشد و احتمال خطا در شناسنایی و حذف تهدیداترا کاهش می‌دهد.

در صورت فعال بودن KSN داده‌هایی اعم از اطلاعات ناشناخته و شناخته شده از سیستم شما به سمت KSN فرستاه شده و همچنین اطلاعاتی درباره دسته و شهرت فایل‌های اسکن شده ، نرم افزارها، برنامه‌ها و همچنین اطلاعاتی درباره شهرت آدرس‌های وب اسکن شده در اختیار Endpoint قرار داده می‌شود.

 

کلام آخر

در انتها متوجه شدیم که Database update فقط اطلاعاتی در مورد تهدیدات و راه‌های از بین بردن آنها می‌باشد اما KSN یک زیرساخت ابری بزرگ حاوی اطلاعات تمام فایل‌ها و برنامه و آدرس‌های موجود در جهان می‌باشد که توسط هوش مصنوعی کسپرکسی در حال پردازش می‌باشد.

همچنین باید متوجه شد که حجم اطلاعات موجود در KSN بسیار بزرگ و حجیم می‌باشد در صورتی که Database Update شامل چند گیگ اطلاعات است.

شرکت گسترش خدمات تجارت الکترونیک ایرانیان (ایدکو) با 19 سال سابقه در حوزه سیستم‌های اداری فعالیت می‌کند. ایدکو در ارائه راه حل‌های امنیت اطلاعات، تولید نرم افزارهای مبتنی بر تجارت الکترونیک و ارائه خدمات دیجیتال مارکتینگ در این سال‌ها کارنامه خوبی را برای خود ساخته است. با دریافت نخستین نمایندگی فروش محصولات کسپرسکی در ایران، به عنوان محصولی معتبر و مطرح در حوزه امنیت اطلاعات در جهان، راهکاری موثر را در اختیار افراد و سازمان های ایرانی قرار داد تا پیشرفت تازه‌ای را در زمینه فناوری‌های امنیت اطلاعات را در کشور رقم بزند.

اکنون ایدکو نه تنها به عنوان یکی از سه نماینده برتر و بزرگ کسپرسکی و نخستین Platinum Partner کسپرسکی در حوزه محصولات شرکتی کسپرسکی در ایران فعالیت می کند، که به عنوان توزیع کننده آنلاین محصولات این شرکت در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا، به نمایندگانش در 22 کشور منطقه خدمات می‌دهد. علاوه بر این ایدکو توزیع محصولات شرکت سرچ اینفورم در ایران و منطقه و نمایندگی سیلور شرکت بیت دیفندر در ایران را نیز بر عهده دارد. تیم ایدکو در حال حاضر آنتی ویروس‌های خانگی و سازمانی را در اختیار مشتریان قرار داده تا بالاترین سطح امنیت را تجربه کنند و تیم مجربی را برای پشتیبانی از مشتریان خود تدارک دیده است. برای دریافت مشاوره با ما در تماس باشید.

امیر حسین دادبین

امیر حسین دادبین

کارشناس امنیت اطلاعات